Deklaracja dostępności strony internetowej Wrocławskich Mieszkań sp. z.o.o
Wstęp deklaracji
Wrocławskie Mieszkania sp. .z o. o zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.wm.wroc.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 2017-03-15
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-15
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści niedostępne:
- brakuje opisów alternatywnych i tytułów dla niektórych zdjęć i grafik lub opisy alternatywne nie spełniające w pełni wymogów wytycznych WCAG;
- brakuje audiodeskrypcji dla materiałów video/multimedialnych;
- brakuje możliwości podkreślenia lub podświetlenia odnośników;
- filmy opublikowane na stronie internetowej nie mają dołączonych napisów ani tłumacza języka migowego;
Mogą zdarzyć się sytuacje, że niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne
z uwagi na fakt, że:
- zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
- niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu lub alt zawartego obrazu jest pusty lub go brakuje;
- niektóre linki w treści zawierają jako opis fragment adresu URL;
- linki nie są dostępne podczas nawigacji za pomocą klawiatury;
- nie wszystkie osadzone dokumenty PDF są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidomych i niedowidzących lub są skanami dokumentów;
- brak możliwości włączenia kontrastu elementów na stronie
Wyłączenia
Pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
- treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone
z obowiązku zapewniania dostępności; - posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. plik opisujący schemat organizacyjny Spółki;
- nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR;
- starsze wersje tekstów zamieszczonych w serwisie nie zawsze są napisane w sposób wolny od języka typowo urzędowego. W nowszych dokumentach dodawanych na stronę internetową Spółki staramy się używać prostego języka, unikając trudnego słownictwa lub np. zwrotów czysto technicznych;
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności;
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-20
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-12-22
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Katarzyna Galewska.
- E-mail: katarzyna.galewska@wm.wroc.pl
- Telefon: +48 71 323 57 11
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Prezes Zarządu Wrocławskich Mieszkań sp. z.o.o
- Adres: ul. Namysłowska 8; 50-304 Wrocław
- E-mail: biuro@wm.wroc.pl
- Telefon: +48 71 323 57 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki internetowej;
- rozmiar czcionki zastosowanej na stronie internetowej można zmienić (zwiększyć lub zmniejszyć) za pomocą mechanizmu wbudowanego w przeglądarkę internetową.
Dostępność architektoniczna
Siedziba:
Siedziba Wrocławskich Mieszkań sp. z o. o mieszcząca się przy ulicy Namysłowskiej 8 we Wrocławiu jest częściowo przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Budynek
Cały budynek poza klatkami schodowymi dostępny jest dla osób na wózkach inwalidzkich oraz rodziców z wózkiem dziecięcym. Wszystkie ogólnodostępne hole, korytarze i drzwi są przestronne i posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich. Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest
w sposób wizualny (plansze informacyjne).
Wejście główne
Wejście do budynku jest na parterze bez schodów. Wrocławskie Mieszkania zlokalizowane są na trzech poziomach (0, I i II piętro) połączonych ze sobą windą i schodami. Do budynku prowadzi również klatka boczna.
Drzwi wejściowe główne są przeszklone, rozsuwane automatycznie, aktywowane fotokomórką umieszczoną w górnej części drzwi. Brak oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących.
Ochrona i Informacja
Ochrona znajduje się w linii prostej od wejścia głównego przy schodach.
Kancelaria
Kancelaria znajduje się na parterze po lewej strony od głównego wejścia, natomiast sekretariat główny mieści się na drugim piętrze z dostępem do windy.
Winda
W budynku znajduje się winda dostępna dla osób na wózku oraz rodziców z wózkiem dziecięcym. Winda wydaje komunikaty głosowe. Przyciski windy przywołujące oraz sterujące są opisane alfabetem Braille’a. Przycisk alarmowy jest oznaczony wytłoczonym dzwonkiem. Do windy prowadzą dwie drogi: Od wejścia głównego należy kierować się na wprost do końca holu następnie skręcić w lewo, od strony wejścia bocznego należy przejść przez drzwi prowadzące do klatki schodowej oraz kolejne do holu budynku. Osoby z klaustrofobią mogą odczuwać dyskomfort podczas przebywania w windzie.
Pomieszczenia biurowe
Dostępne dla osób na wózkach. Pokoje z numeracją są oznaczone tabliczkami imiennymi, zawieszonymi na standardowej wysokości. Brak oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących. Pomieszczenia biurowe znajdują się po obu stronach korytarza. Brak opisów pomieszczeń alfabetem Braille’a.
W holu obok windy po prawej stronie znajduje się tablica informacyjna.
Pomieszczenia sanitarne
Toalety na każdym piętrze są dostępne i dostosowane dla osób z niepełnosprawnością oznakowane standardowo, w każdej toalecie jest przestrzeń manewrowa oraz przestrzeń do transferu bocznego. Miska ustępowa umieszczona na niskiej wysokości i jest wyposażona
w obustronne poręcze. Umywalka umieszczona jest po prawej stronie od wejścia na odpowiedniej wysokości, wyposażona jest w obustronne poręcze, oraz lustro.
Miejsca parkingowe
Przed budynkiem wyznaczono pięć miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością. Miejsca parkingowe znajdują się w odległości około pięćdziesięciu metrów od wejścia głównego i około dwudziestu metrów od wejścia bocznego zlokalizowanego od ul. Dolnej.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Możliwość wejścia do budynku GRAFIT gdzie mieści się siedziba Wrocławskich Mieszkań z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej
z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
Dostosowania
Informacje głosowe, pętle indukcyjne, pochylnie, platformy – niedostępne.
Posadzki antypoślizgowe – niedostępne
Oznaczenia kontrastowe lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących – niedostępne.
Schody
Główne klatki schodowe ewakuacyjne znajdują się w bocznych częściach budynku. Stopnie schodów są proste z rowkowanymi krawędziami, które poprawiają antypoślizgowość. Schody wyposażone są w dwustronne okrągłe poręcze. Osoby z lękiem wysokości mogą odczuwać dyskomfort na schodach.
Inne informacje i oświadczenia
Dojazd
Budynek GRAFIT, gdzie mieści się siedziba Wrocławskich Mieszkań sp. z.o.o znajduje się przy ul. Namysłowskiej 8. Dojścia piesze są od ulic Jedności Narodowej oraz Dolnej. Przejście dla pieszych od ulicy Jedności Narodowej posiada sygnalizację dźwiękową. Chodniki od ulicy Jedności Narodowej mają wydzielony pas dla rowerzystów jedynie częściowo. Na trasie dojść do wejść do budynku występują liczne przeszkody np. słupki, donice z kwiatami, kosze na śmieci, pachołki, barierki.
Dojazd możliwy samochodem osobowym z opcją skorzystania z parkingu dla osób
z niepełnosprawnością.
Najbliższe przystanki autobusowe znajdują się w odległości 200 m: linia 111, 240, 242, 251.
Najbliższe przystanki tramwajowe znajdują się w odległości 200m, linia 1, 6, 11, 16, 23, 70.
Obsługa osób słabosłyszących
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki spółki istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
COM Filia ul. GAZOWA 20
Główne wejście do budynku od strony ul. Gazowej, z poziomu chodnika. Za drzwiami wejściowymi znajduje się 14 stopni schodowych prowadzących do biur. Budynek dostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – platforma dla osób niepełnosprawnych znajduje się za wejściem do budynku bezpośrednio przy schodach. Osoby niepełnosprawne mogą zgłosić w Centrum Obsługi Klienta pok. nr 1 i 5 potrzebę załatwienia sprawy urzędowej – w ciągu 10 minut pracownik urzędu wprowadzi osobę z niepełnosprawnością do budynku. Wszystkie pokoje biurowe zlokalizowane na wysokim parterze, I kondygnacji budynku. W Centrum Obsługi Klienta pok. nr 1 można uzyskać informacje i wezwać pracownika merytorycznego. Przed budynkiem brak miejsca postojowego dla osoby niepełnosprawnej – możliwość skorzystania z miejsc ogólnodostępnych.
- Do budynku i znajdujących się w nim pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma windy lub innych urządzeń przeznaczonych dla wózków inwalidzkich.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub informacji w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością.
- W budynku nie ma zapewnionej możliwość komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego.
- Można korzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
- Osoba zainteresowania załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt, co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
- Zgłoszenie ze zwięzłym opisem sprawy winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji (e-mail, telefon, adres pocztowy) lub za pośrednictwem platformy e-PUAP, opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.