Zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Wrocławia nr 8463/13 w sprawie umożliwienia spłaty zadłużenia z tytułu należności za korzystanie z lokali mieszkalnych stanowiących mieszkaniowy zasób Gminy, w formie świadczenia rzeczowego (z późn. zm.) mieszkaniec lokalu wchodzącego w skład zasobu mieszkaniowego Gminy Wrocław, który zalega z opłatami może dokonać spłaty tej należności poprzez odpracowanie długu.
Osoby zainteresowane taką formą pomocy w spłacie długu powinny złożyć wypełniony i podpisany formularz wniosku (i tutaj link ).
Odpracowanie odbywa się na podstawie zawartej umowy oraz skierowania do wykonania prac na rzecz różnych jednostek organizacyjnych Gminy Wrocław. Dłużnik może również wskazać osobę trzecią, która będzie odpracowywać zadłużenie. Takie zastępstwo musi być jednak zaakceptowane przez Gminę.
Wykonane w ramach umowy prace rozliczane są w systemie miesięcznym na podstawie potwierdzeń dokonanych przez kierownika jednostki organizacyjnej, w której dłużnik wykonuje świadczenie rzeczowe. Wartość świadczenia rzeczowego Dłużnika ustalana będzie jako iloczyn rzeczywistego czasu wykonywania świadczenia oraz minimalnej stawki godzinowej określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę z dnia 10 października 2002 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2177).
Fakt złożenia wniosku o umożliwienie spłaty zadłużenia w formie spełnienia świadczenia rzeczowego a także zawarcie umowy w powyższym zakresie nie wstrzymuje działań zmierzających do odzyskania zaległości oraz lokalu, ani też nie zwalnia dłużnika z obowiązku dokonywania bieżących opłat.
Z tej formy spłaty zadłużenia wyłączone zostały jednak osoby, które samowolnie zajęły lokal gminny.
Program nie dotyczy także najemców i dzierżawców gminnych lokali użytkowych.
Nie można odpracować kosztów dochodzenia należności.
Jeśli masz dodatkowe pytania zapraszamy do Zespołu Udzielania Ulg pok. 6 w COM przy ul. Namysłowskiej 8 (tel. 71-326-41-12).