Odpracowanie należności

Zgodnie z Zarządzeniem nr 1566/24 Prezydenta Wrocławia z dnia 23 grudnia 2024r.  w sprawie umożliwienia spłaty zadłużenia z tytułu należności za korzystanie z lokali mieszkalnych stanowiących mieszkaniowy zasób Gminy, w formie świadczenia rzeczowego mieszkaniec lokalu wchodzącego w skład zasobu mieszkaniowego Gminy Wrocław, który zalega z opłatami może dokonać spłaty tej należności poprzez odpracowanie długu.

Osoby zainteresowane taką formą pomocy w spłacie długu powinny złożyć wypełniony i podpisany formularz wniosku.

Odpracowanie odbywa się na podstawie zawartej umowy z Gminą reprezentowaną przez zarządcę, a prace wykonywane są na rzecz Gminy Wrocław wynikające z bieżącego zapotrzebowania (w tym prace interwencyjne), które koordynuje Wrocławskie Centrum Integracji.

Dłużnik może wskazać osobę trzecią, która będzie odpracowywać zadłużenie. Takie zastępstwo musi zostać jednak zaakceptowane przez Gminę.

Wykonane w ramach umowy prace rozliczane będą w systemie miesięcznym przez Wrocławskie Centrum Integracji  na podstawie potwierdzeń dokonanych przez kierownika jednostki organizacyjnej, w której dłużnik wykonuje świadczenie rzeczowe w oparciu o harmonogram prac.

Z tej formy spłaty zadłużenia wyłączone zostały osoby, które samowolnie zajęły lokal gminny.

Program nie dotyczy także najemców i dzierżawców gminnych lokali użytkowych.

Nie można odpracować kosztów dochodzenia należności.

Fakt złożenia wniosku o umożliwienie spłaty zadłużenia w formie spełnienia świadczenia rzeczowego a także zawarcie umowy w powyższym zakresie nie wstrzymuje działań zmierzających do odzyskania zaległości oraz lokalu, ani też nie zwalnia dłużnika z obowiązku dokonywania bieżących opłat.
Jeśli masz dodatkowe pytania zapraszamy do Zespołu Udzielania Ulg pok. 6 w COM przy ul. Namysłowskiej 8 (tel. 71-326-41-12 lub 71-323-57-10 wew. 4).