Ogródki gastronomiczne – tryb i zasady ich organizowania i prowadzenia:
Na gruncie Gminy Wrocław pozostającym w obszarze zarządzania przez Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o. wniosek należy składać w spółce.
Zasady reguluje Zarządzenie 2059/19 Prezydenta Wrocławia z dnia 15.11.2019 r.
w sprawie zasad postępowania komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowaniaogródkó gastronomicznych na gruntach zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia stanowiących własność Gminy Wrocław oraz pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia.
załączniki do zarządzenia:
1 – koncepcja organizacji ogródków gastronomicznych – LINK
3 – zasady zawierania umów przez gestora-LINK
4 – zasady odpłatności za zajęcie gruntu -LINK
Każda lokalizacja ogródka gastronomicznego na terenie miasta Wrocławia oraz jego wygląd (forma zadaszenia i wyposażenia, kolorystyka itp.), a także zmiany wprowadzone w trakcie użytkowania, wymagają zawsze decyzji Miejskiego Konserwatora Zabytków i opinii Koordynatora Projektu Plastycznego Wystroju Miasta w Wydziale Architektury i Budownictwa i uwzględnienia w umowie na organizację ogródka gastronomicznego. Taka akceptacja wymagana jest również w przypadku informacji, że ogródek pozostaje bez zmian w stosunku do ubiegłorocznego.