Zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Wrocławia zawiera Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Wrocławia.
Gmina Wrocław odpowiada za odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych niepochodzących z prowadzonej działalności gospodarczej.
Zadania w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych na terenie miasta Wrocławia wykonuje Ekosystem Sp. z o.o.
Czynności wykonywane przez Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o. w ramach utrzymania porządku i czystości na zarządzanych terenach zewnętrznych obejmują:
- utrzymanie porządku i czystości miejsc zbiórki odpadów (MZO) obsługujących budynki stanowiące w 100% własność Gminy Wrocław,
- uprzątnięcie z terenów posesji zbędnych przedmiotów, tzw. „gabarytów”, gruzu, gałęzi, liści, traw itp. Wywożenie jest wykonywane przez Ekosystem Sp. z o.o.
- usuwanie wraków samochodów,
- sprzątanie, mycie i dezynfekcja ustępów ogólnych, znajdujących się na terenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Wrocław przez Wrocławskie Mieszkania Sp. z o.o.
- okresową deratyzacja zarządzanych terenów zewnętrznych.
Zadania realizowane w ramach utrzymania porządku i czystości na terenach zewnętrznych przez Ekosystem Sp. z o.o.
- sprzątanie chodników położonych wzdłuż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych, chodników osiedlowych, podwórzy utwardzonych, dróg wewnątrzosiedlowych, ciągów pieszych.
- sprzątanie nieutwardzonych podwórzy, utwardzonych i nieutwardzonych dróg dojazdowych, trawników, wnętrz międzyblokowych, placów zabaw, wpustów deszczowych,
- wywóz odpadów.